Dzięki inicjatywie, której pomysłodawczynią była pani Urszula Mioduszewska – nauczyciel języka angielskiego -  grupa 14 uczniów naszego liceum, miała okazję poznać codzienne życie Hiszpanów i Katalończyków. Najcenniejsze są z pewnością znajomości, a  nawet przyjaźnie z hiszpańskimi rówieśnikami. Każdy z nas mieszkał w ich domach, przypatrując się codziennemu rytmowi życia i nauki oraz sposobom spędzania wolnego czasu.  W ciągu kilku kwietniowych dni (16.04-23.04) podziwialiśmy uroki  pięknego Półwyspu Iberyjskiego. Zwiedziliśmy wiele cudownych miejsc: Poble Espanyol – hiszpańskie miasteczko, Castell de Montjuic - przepiękny zamek z dostępem do morza, zachwycający park - Jardines de Mossen Costa,  Horta Maze - znany ze zwariowanego labiryntu, a także niezwykle barwny hiszpański rynek - la Boqueria. Nigdy zapewne nie zapomnimy dnia, spędzonego w parku rozrywki Port Aventura.

Mieliśmy tam okazję przejechać się na shambhali, czyli najwyższej kolejce górskiej w Europie (76 m). Oczywiście, w programie nie mogło także zabraknąć barcelońskiej, gorącej plaży, na której umilaliśmy sobie czas, grając w siatkówkę i inne gry, zaproponowane przez naszych nowych przyjaciół. Rodzina, u której miałam okazję mieszkać zorganizowała mi niespodziankę - wspólny weekend. W związku z tym, w czasie gdy inni oglądali Sagrade Familie, czy Park Guell, ja zachwycałam się zjawiskową Girone i piękną katalońską plażą w Callela de Palafrugell. Nie ujmę tego inaczej – po prostu zakochałam się w niej! Wszystkie miejsca i chwile, które spędziliśmy w Hiszpanii, dostarczyły nam wiedzy o codzienności tamtejszych ludzi. Poznaliśmy ich kulturę, smaki kuchni i wiele tradycji, które ukształtowały ich kraj, życie oraz osobowość każdego z nich. Codziennie przeżywaliśmy nowe przygody, które z pewnością zostawią ślad w naszej pamięci. To było cudowne uczucie móc tam być i widzieć te wszystkie piękne krajobrazy, tak inne od naszych polskich, a przez to fascynujące i może trochę egzotyczne. Nigdy bym nie pomyślała, że będę kąpać się w wodospadzie, czy spróbuję katalońskich specjałów. Dlatego cieszę się, że mogłam być uczestniczką tej wymiany i wszystkiego osobiście doświadczyć.  Trzeba też wspomnieć o niezwykle ważnej rzeczy – przełamaniu bariery językowej. Jestem pewna, że każdy, kto poznał smak podróżowania wie, jak ważne i niezbędne jest to w procesie kształtowania swojego ja. Kiedy jest się poza domem, z obcymi ludźmi, to zaczyna się nie tylko odkrywać więź z krajem, z bliskimi, ale także poczucie tożsamości narodowej, o czym na co dzień się nie myśli. Ogromne słowa wdzięczności należą się bez wątpienia paniom Urszuli Mioduszewskiej i Małgorzacie Marciniak – Gierałtowskiej, które zorganizowały wyjazd w perfekcyjny sposób i opiekowały się nami, z iście anielską dobrocią i cierpliwością. Dziękujemy!!!

Kinga Maciągowska

Terminarz konsultacji przedmiotowych

Szkoła Młodych Patriotów

Kuratorium Oświaty w Białymstoku

OKE w Łomży

Odwiedza nas 14 gości oraz 0 użytkowników.