31 maja 2017 roku klasa I b i uczniowie z I c pod opieką p. D. Grabińskiej, p. J. Piekutowskiej i p. A. Dołubizno wybrali się na wycieczkę na trasie Gierłoż- Reszel – Święta Lipka – Ruciane Nida. Zwiedzanie  rozpoczęliśmy od Gierłoży, gdzie znajduje się tzw. "Wilczy Szaniec" - siedziba Adolfa Hitlera z II wojny światowej. Dowiedzieliśmy się, że obiekt był w czasie wojny dokładnie zamaskowany zarówno naturalną roślinnością jak i specjalną siatką rozciągniętą nad licznymi bunkrami dwóch typów: lekkiego i ciężkiego. Ogromne wrażenie zrobiły na nas betonowe ściany i stropy, których grubość sięga 8 metrów. To w tym miejscu Hitler spotkał się z Mussolinim a także  podejmował wiele ważnych decyzji i stąd kierował frontem wschodnim. W chwili obecnej można oglądać jedynie ruiny obiektów, ponieważ wycofujący się z tych ziem Niemcy, sami je wyburzyli. Niemniej jednak stąpanie po ścieżkach, po których przechadzał się Adolf Hitler ze swoim ulubionym psem sprawia wrażenie, że znaleźliśmy się w innym czasie. Następnym etapem naszej wyprawy był zamek w Reszlu.

Tam mieliśmy możliwość zwiedzenia wieży, na którą prowadzi ogromna ilość schodów i schodków. Gdy zmęczeni dotarliśmy na miejsce, nagrodą był wspaniały widok okolic ;) Podziwialiśmy panoramę miasta jak, zamek i jego dziedziniec. Na uwagę zasługuje też zabytkowy gotycki most, przez który przechodzi się idąc do zamku. Z Reszla udaliśmy się do sanktuarium w Świętej Lipce. Nazwa miejsca wywodzi się od objawienia się Matki Bożej na drzewie lipowym. Świątynią opiekują się ojcowie jezuici. Wyjątkowym momentem był koncert organowy. Wysłuchaliśmy go w skupieniu, w pamięci naszej zapadł polonez Michała Ogińskiego „Pożegnanie ojczyzny”.  Ostatni punkt naszej wspólnej podróży to Ruciane Nida. Po przybyciu zatrzymaliśmy się w porcie i po krótkim zwiedzaniu, mieliśmy czas dla siebie, na smaczne przekąski, spacer nad jeziorem, integrację i pamiątkowe zdjęcia. Nie chciało nam się wracać - piękna pogoda zachęcała do tego, aby jeszcze dłużej zachwycać się pięknymi pejzażami Mazur. Udział w wycieczce nie tylko rozszerzył naszą wiedzę historyczną i geograficzną, ale przede wszystkim wzbogacił nas duchowo, wielu przez długi czas słyszało dźwięki muzyki organowej. Dla wtajemniczonych: Po takim wyjeździe „lato z komarami” już nas w tym roku na pewno nie przeraża, prawda? ;)

Rekrutacja 2017

Samorząd uczniowski

Odwiedza nas 38 gości oraz 0 użytkowników.